Ken je het probleem? Je hebt nu al 3 jaar hetzelfde abonnement voor je internet thuis en in plaats van dat de kosten jaarlijks omlaaggaan, ze alleen maar de kosten verhogen? Dat probleem had ik dus afgelopen maand. Als trouwe klant bij een aanbieder ben je praktisch gezien niks waard. Alle nieuwe klanten krijgen de beste deals maar met het verlengen van je contract moet je als bestaande klant de hoofdprijs betalen. In mijn geval was het meer dan het dubbelde in vergelijking tot de eerste maand van mijn abonnement. Ik ben toch geen dief van mijn eigen portemonnee?

 

 

Dag huidige provider

Een paar telefoontjes verder met de huidige provider besloot ik over te gaan stappen. Een domme muts aan de andere kant van de telefoon zei niet al te vriendelijk dat ze deze deals maar hebben verzonnen om nieuwe klanten binnen te halen. Ik was niet verplicht klant te blijven bij hun dus of ik even duidelijk aan zou willen geven of ik mijn abonnement ging verlengen of stop wilde zetten. Nou muts, bij deze, ik verlaat jullie en ik kom ook nooit meer terug!
De zoektocht naar een nieuwe provider met hopelijk een geweldige nieuwe klanten deal ging van start. Op google besloot ik internet vergelijken uit te proberen, hierbij kreeg je een duidelijk lijstje van welke provider de goedkoopste was en welke provider het snelste internet kon leveren. Bij het invullen van je postcode en huisnummer konden ze je verder helpen.
Het voordeel van internet vergelijken is ook dat je makkelijk kan lezen wat je de eerste 6 maanden betaald en wat je daarna dan betaald per maand. Veel aanbieders hebben daadwerkelijk een nieuwe klanten deal maar dan betaal je je scheel na 6 of 12 maanden. Dat wil natuurlijk niemand.

 

Aanmelden nieuwe provider

Na dat ik internet vergelijken had ingezet en voor de rest ook nog eens rond heb gevraagd bij vrienden welke provider zij hebben, kwam ik uiteindelijk uit bij een provider die eigenlijk in vergelijking tot de rest spotgoedkoop was.
Ik besloot het bedrijf te bellen om toch eens wat kritische vragen te stellen over de voorwaarden en de kleine lettertjes uiteraard.
Bij het bellen naar de klanten service kreeg ik een volwassen vrouw aan de telefoon die daadwerkelijk de tijd nam om antwoord te geven op mijn vragen. De antwoorden waren dan ook geruststellend en ik besloot bij deze provider een abonnement af te sluiten. Zodra het pakket binnen is kan ik voor een normaal bedrag weer internetten, erg fijn!