Bij het hebben van een onderneming komen een hoop kosten om de hoek kijken. Vooral de horeca en winkeliers kunnen veel onverwachte kosten krijgen. Dit heeft vooral te maken met verkeerde bestellingen, dingen die kapot gaan en werkgevers die op de vloer extra kosten maken door de werkzaamheden niet goed uit te voeren. Dit kan te maken hebben met de klant maar ook met interne factoren, zoals afvalverwerking. Vaak is het onder werkgevers niet duidelijk waar of hoe het afval verwerkt moet worden en dit kan zorgen voor een hoop onnodige kosten. Er zijn een paar manieren om op een toegankelijke en makkelijke manier kosten te besparen die op lange termijn een groot verschil kunnen maken.
Rolcontainer huren
Een rolcontainer huren is een oplossing die veel gebruikt wordt voor het inzamelen van restafval, glas, en papier/karton. Voor medewerkers is het vaak niet duidelijk dat het onjuist inzamelen van afval vaak voor hogere kosten zorgen. Een manier om dit te voorkomen, zijn rolcontainers waarbij het duidelijk is welk afval in welke container moet. Naast dat het kosten scheelt, help je ook het milieu een handje mee. Dit is een aantrekkelijke reden voor werkgevers om zich bewust te worden van de afvalverwerking. De containers zijn te huren in een kunststof of metalen uitvoeren. De kunststof rolcontainer is handig voor de horecaondernemers, de metalen uitvoering wordt vaker gebruikt door winkeliers.
Bullinkoop
Kleine bestedingen voor de ‘vanzelfsprekende’ dingen in je bedrijf spelen op lange termijn vaak een grote rol in het kostenplaatje. Pennen, koffie, papier etc zijn materialen die vaak opraken en daarom vaak besteld moeten worden. Om niet elke keer kleine hoeveelheden voor een relatief dure prijs in te hoeven kopen, is het handig om te kijken naar grotere hoeveelheden die in de aanbieding zijn. Hierdoor bespaar je een stuk meer dan je denkt.
Bekijk je energiecontract
Je energiecontract onder loep nemen, kost waarschijnlijk wel wat tijd en moeite maar je krijgt daar ook een hoop voor terug. Wanneer je een zuiniger contract vind dat beter bij je bedrijf past, scheelt dat enorm. Het lijkt een overbodig maar het tegenovergestelde is waar. Wanneer het te lastig is om in te schatten welk contract nu goed bij je bedrijf past, is het altijd mogelijk om een adviseur in te schakelen. Omdat de energieprijzen wekelijks veranderen is de kans groot dat bepaalde contracten een stuk voordeliger zijn dan die je nu hebt. Het is de moeite waard!
Geef een reactie
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.